Pressemeddelelse fra Skive Trav
Skive Trav ansætter ”ny” baneforvalter
Travet.dk har modtaget følgende fra bestyrelsesformand Jesper Elbæk.

Skive Trav har ubetinget de bedste træningsfaciliteter i landet. Der er tilknyttet rigtig mange aktive, både amatørtrænere og professionelle trænere, og Skive Trav er den bane i landet, som både i 2023, 2024 og 2025 har bragt flest heste til start rundt om på landets øvrige travbaner.
Travbanen i Skive blev forlænget og lagt om i 2014, og såvel træningsforholdene og opvisningsbanen er nogle af de styrkepositioner, vi for alvor skal værne om. Både nu og i årene der kommer.
Derfor er det også med stor glæde, at vi nu kan meddele, at det er lykkedes at få ”en gammel kending” tilbage i folden, nemlig Per ”Fif” Nielsen, som i dag mandag 30. marts har haft første arbejdsdag som baneforvalter.
Per ”Fif” Nielsen kender Skive Trav som sin egen bukselomme, har tidligere arbejdet som banemand/baneforvalter her i Skive, og spillede også en stor rolle ifm. baneomlægningen for knap 12 år siden.
Med Fif tilbage i folden får vi en stærk duo på banerne. Fif vil stå i spidsen for banernes beskaffenhed, men det bliver i tæt samarbejde med nuværende banemedarbejder Hans Peter Mortensen – ”H.P.” – hvis store erfaring vi fortsat vil trække på i det daglige banearbejde.
Den nye struktur giver samtidig H.P. bedre rum til at varetage rollen som ansvarlig for anlæggets vedligeholdelse, så vi kommer hele vejen rundt om vores faciliteter.
På Skive Travs bestyrelses vegne
Jesper Elbæk
Bestyrelsesformand















