Pressemeddelelse fra Dansk Travsports Centralforbund

DTC’s bestyrelse igangsætter uvildig undersøgelse af forløbet i Elliot-sagen. Det melder man i dag ud.

Bestyrelsen i Dansk Travsports Centralforbund (DTC) har besluttet, at der skal foretages en uvildig advokatundersøgelse af forløbet i sagen omkring travhesten Elliot.

Den i travsporten meget omtalte ’Elliot-sag’ drejer sig om den udelukkelse, som travhesten Elliot ejet af Stutteri Disney og trænet af Gordon Dahl tidligere i år blev idømt, efter det kom frem, at den som treårs havde været behandlet med Tildren.

Det er værd at slå fast, at den undersøgelse, som DTC nu vælger at igangsætte, kun omhandler proceduren og ikke sagens udfald. Den uvildige advokat skal således ikke forholde sig til hverken dom eller appeldom, men alene til den måde, hvorpå sagen er behandlet.

»Advokatundersøgelsen foretages for at få et grundlag til at vurdere, om der i forbundet er rutiner, vedtægter eller procedurer, der bør justeres for at skabe større tryghed i sagsbehandlingen i denne type af sager. Det handler først og fremmest om retfærdighedsfølelse og tillid indadtil i travsporten, mens det udadtil handler om sportens omdømme og image,« siger formand i DTC, Egon Jensen.

Til at forestå den uvildige undersøgelse har DTC valgt advokatfirmaet Plesner, da dette valg ikke giver anledning til interessekonflikt for hverken forbund eller dømte i sagen.

Del på facebook
Del på twitter