Udland – Dansk hest vandt første løb i Norge
I Norge er årets første travløb netop afviklet, og det gav sejr til Stutteri Vang Hovedgård opdrættede Fighter Vang på Orkla Arena.
Fighter Vang indledte sæsonen ved at sejre i tiden 1.17,2/2300 m. Auto.
Præmie – 16.000 NOK.
Se løbet her.
Vinderhesten er efter hoppen Rasmine Vang, som selv havde en forrygende karriere. En karriere der bød på 13 sejre i 28 starter og en karriereindtjening på 749.736. I avlen har Fighter Vang gjort det godt.
I november måned kunne travmediet Travservice oplyse at Fighter Vang var gået til Norge. Netop dette medie er gået informeret om Team Westergaard via Gunner Christiansen, og ikke mindst Knud Erik Ravn.
Den nybagte 6-åring begyndte sin karriere under Bo Westergaards vinger, inden han i slutningen af sidste år blev solgt til Trøndelag. Noralf P. Brækken har sidenhen overtaget træneransvaret.
Dagens sejr var den 10 i 31 forsøg.
– Vi fik ikke det store indtryk fra Danmark, og vi har blot arbejdet videre. I dag gik alt op i en højere enhed, konstaterede vinderkusken.
Annika Gresseth fra Trondheim ejer Fighter Vang.
Foto Stein Larsen.






