Morten Juul har hentet 50 sejre i år
Han har være med til at præge toppen af dansk travsport i flere år.
I går nåede Skive træner Morten Juul 50 sejre i 2023, da Birger Jørgensen sejrede med til Go On A P i Aalborg. Stalden hos Morten Juul har de seneste fe sæsoner vundet 351 løb på dansk grund.
Stalden hos Morten Juul har de seneste tre sæsoner rundet to millioner kroner, og i sidste sæson vandt staldens hesten 82 sejre.
Morten Juul har for længst slået sit navn fast som en af Danmarks førende travtrænere. Som søn af en af landets mest vindende amatørkuske, Per Juul, og nevø til Steen Juul, er Morten Juul født ind i travsporten.
Skive træneren er også en af de danske trænere som ikke er bleg for at tage bladet for munden. Her på Travet.dk har vi flere gange benyttet sig af Morten Juul, og hans taleevner.

Gælder om at være positiv – Hvis udvikling skal ske
– Jeg tror ikke på at Dansk Travsport udvikler sig i en konstruktiv retning, hvis vi ikke tager skeen i den anden hånd, kunne Morten fortælle tidligere i år.
Vi får ikke flere kunder i butikken, vi får ikke nye hesteejere, og vi får slet ikke nye mennesker til at interessere sig for dansk travsport, hvis vi omtaler vores sport og hinanden dårligt.
Jeg hører hele tiden, at det aldrig har været dårligere end nu. Det er noget værre vås i min verden, da jeg kan huske da vi kørte om 4.000 kr., og nu kører vi da om noget mere.
Nu gælder det om at have de positive briller på, da vi nu har et fundament som vi kan udvikle hestesporten i Danmark på.
Har også kunne læse om jeres udfordringer med at få enkelte i tale grundet personlige relationer til andre medier m.m. Det fremmer bestemt heller ikke dansk travsport, afrunder Morten Juul.

Opråb
Morten Juul har et klart budskab til de internetkrigere, som kontinuerligt er med til at skabe en dårlig og negativ stemning i dansk travsport.
– Det har været tåkrummende at læse de sociale medier i en årrække, og det har været helt legitimt at skyde til højre og venstre uden at have en smule indblik i tingene. Der må sidde nogen derude nu, der har en rigtig dårlig smag i munden.
Nu håber jeg alle disse negative indspark om sporten, kan vendes til noget positivt eller i det mindste noget konstruktivt. Det er fint at være kritisk, men det kræver man har indsigt i tingene, og det har nogen åbenlyst ikke haft på de sociale medier.
Der vil altid være folk der leder efter hullerne i osten, forklarede Morten Juul tidligere i år.
Fotos
Burt Seeger og Ole Hindby.






