Læserhenvendelse: Bornholm gør det, Fyn gør det, Aalborg og Skive gør det…
Bornholm gør det, Fyn gør det, Aalborg og Skive gør det…
Bornholm gør det, Fyn gør det, Aalborg og Skive gør det…
Mette Malling har sendt denne skrivlse til Talerstolen på Travet.dk.

Ja rigtig gættet. Afholder ponyløb på Alm travløbsdage.
Og ikke som en udskammet session før eller efter den reelle løbsdag. Men midt på dagen. Eller ihvertfald mens der stadig er publikum.
På søndag afholdes der Copenhagen Cup på Charlottenlund travbane.
En stor dag ned flotte løb og ditto præmier.
Og hey. Der er planlagt 2 ponyløb. Begge udtagelsesløb til Elittlopp. Fedt. Godt skuldret💪
Og så stopper lovprisning så.

For løbsdagen for de store starter kl 13.30.
Men ponyløbene går hhv kl 10 og 10.30
På det tidspunkt er der vel kun forældre og banepersonale til at se løbene.
Ja så kunne man vel ligeså godt afholde de 2 løb lørdag aften.
Tager vi en tur til Sverige, så må ponyer varme med de store heste. Ingen anser det som et problem.
På søndag mødes nogle af landets dygtigste ponykuske og alligevel vil man ikke vise sportens fremtid frem for publikum.
Jeg troede at man arbejdede på at forbedre sportens image og finde den gode historie.

Jeg er overbevist om at den gode historie findes i den generation at dygtige kuske vi ser komme frem i disse år.
Min opfordring til Bestyrelser og aktive i sporten er klar. Støt op om de unge, inddrag dem i jeres events. Husk de skal holde ild i faklen.
Ønsker alle ponykuske held og lykke på søndag.
Mvh
Mette Malling
Formand for Sydsjællands ponytravbane












